„Fizica altfel”. Profesorii ar putea preda fizica prin metoda investigației

Ministerul Educației recomandă profesorilor să predea fizica pe viitor prin metoda investigației, folosită în cadrul proiectului „Fizica Altfel”.

„Ministerul Educației a adresat profesorilor de fizică din România o scrisoare metodică prin care aceștia sunt încurajați să predea fizica prin metoda investigației. În vederea promovării unui demers didactic modern, Ministerul Educației Naționale și Cercetării științifice pune la dispoziția profesorilor care predau fizica și a tuturor persoanelor interesate o nouă abordare, dezvoltată în ultimii 5 ani în cadrul programului «Fizica Altfel», derulat de Centrul de Evaluare și Analize
Educaționale și Societatea Română de Fizică”, se arată într-un comunicat transmis presei.

Ideea de bază a programului este conceptul de învățare prin investigație de tip inductiv. „Un elev învață prin investigație atunci când se află în fața unei probleme, când studiază cu atenție datele și relațiile cauzale, reușind să găsească cea mai bună soluție, rolul profesorului fiind de facilitator al
cunoașterii și de partener al elevilor în învățare”, se precizează în comunicatul MENCS. Până în prezent, 1.500 de profesori au fost pregătiți în cadrul programului „Fizica Altfel”.
Profesorii de fi zicã vor putea accesa ºi de pe siteul Ministerului Educației referințe bibliografice, o arhivă conținând exemple de derulare a lecțiilor de fi zică pentru toți anii de studiu și un document conținând resursele web.

Învățarea prin metoda investigației reprezintă un set de practici educaționale care promovează un proces de învățare ghidat de întrebări și este utilizată frecvent în țările europene cu sisteme de educație performante. Introducerea acesteia, alături de alte măsuri, a condus în ultimii 15 ani la creșteri semnificative ale punctajelor la testele PISA și TIMSS pentru țări ca Germania sau Polonia.
Această abordare are numeroase avantaje: stimulează curiozitatea elevilor, asigură exersarea gândirii critice și a capacității de reflecție, cultivă autonomia în învățare etc., potrivit Ministerului Educației.

Sursa: www.scolaromaneasca.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *